۱۳۸۸ اسفند ۱۳, پنجشنبه

زنان كوچك

رنگ هاي شاد لباس شون, صورت خندون و شيطنتشون نگاه هر عابری رو جذب خودش مي كرد. سعي كردم سر صحبت را باهاشون باز كنم. اول از اسم ها و سنشون و بعد از هر دري حرف زدم تا موقعي كه ديگه بدون خجالت به چشم هام نگاه مي كردن و جوابم را مي دادن. دوستم پرسيد: كجايي اين؟ دخترك تند جواب داد ايراني!
لبخند زدم چون حس كودكانه جوابش رو دوست داشتم. حاضر جوابي بچه گونش برام شيرين بود اما تا موقعي كه فهميدم حاضرجوابي دخترك از بچگي نيست از بلوغيه كه خيلي زود دخترك را دچار خودش كرده. جوابي كه براي پنهان كردن افغاني بودنشون خيلي زود داده شد هيچ حس شيرين كودكانه اي نداشت تنها تلخي زندگي را نشان مي داد كه خيلي بيشتر از سن دخترك بهش رو نشون داده بود. تازه تونستم زخم هاي صورت انيس را ببينم.  تازه متوجه  موهاي به هم چسبيده و صورت هاي خاك گرفتشون شدم. ديگه نتونستم لبخند بزنم.

۱۴ نظر:

spthebelljar گفت...

سلاام چون از نزدیک باهاشون برخورد داشتم کاملا درکت می کنم .
زنان کوچک ِ زود بزرگ شده ویا زنان به زور بزرگ شده!

نرگص گفت...

اینا خودشونن ؟!
یعنی تونستید ازشون عکس بگیرید؟!
هننوز یادم نرفته : "فال فقط صد تومن " ...

نادان کل گفت...

حس درک و انسانیتت رو خیلی دوست دارم.
پایدار باشیم.

سوما گفت...

آره خودشونن. منم نگران بودم مادراشون واكنش نشون بدن اما مشكلي پيش نيومد خودشونم كه باهامون دوست شده بودن.

SOMAYEH گفت...

"کیهان" و " یالثارات" مربوط به قبل از دورانِ بلوغِ فکریم بود!
الانم به هیچ عنوان حاضر نیستم حتی یک خط از این روزنامه های جفنگ گو رو بخونم.

Anonymous گفت...

چقده نازن

راسكلنيكف گفت...

خيلي دردناكه زندگي آواره ها
سلام

rey گفت...

zanane koochaki ke majboorand zan bashan,rahe dgeyi ham mage daran? jang o nefrat o bad bakhti ba in mellat ajine .

rey گفت...

zanane koochaki ke majboorand zan bashan,rahe dgeyi ham mage daran? jang o nefrat o bad bakhti ba in mellat ajine .

راسكلنيكف گفت...

سلام

راسكلنيكف گفت...

بالايي چرا كامنتينگ نداره

راسكلنيكف گفت...

زندگي با هيجان خوبه نه؟
سلام

پرستو فرومند گفت...

سخته دیدنشون و فهمیدنشون لبخند رو خشک می کنه درکت می کنم منم وقتی دیدمشون بغض کردم

somaye گفت...

سلااام چرا نیستی این همه ؟